روش‌های پیش گیری از زرد شدن کابینت‌های سفید

ما ایرانی‌ها معتقدیم که آشپزخانه قلب خانه است، پس تمیز بودن و زیبایی آن بسیار اهمیت دارد، یکی از رنگ‌هایی که در کنار هر رنگی زیبا به نظر می‌رسد و نماد تمیزی است رنگ سفید است. به همین خاطر نیز افراد زیادی کابینت‌های آشپزخانه‌شان را رنگ سفید انتخاب می‌کنند، اما زرد شدن کابینت یکی از شایع‌ترین معایب کابینت‌های سفید رنگ است. اگر می خواهید این اتفاق برای کابینت های شما رخ ندهد باید یکسری نکات را همیشه رعایت کنید تا از این مشکل جلوگیری شود، در ادامه ما این نکات را بررسی می‌کنیم و برای از بین بردن زردی کابینت‌ها راهکارهایی را به شما می‌دهیم ولی در ابتدا باید بدانیم علت زرد شدن کابینت‌های سفید چیست، پس تا انتها ما را همراهی کنید.

علت زرد شدن کابینت‌های سفید

همه ما دوست داریم آشپزخانه که مرکز توجه خانه‌ است از همه قسمت های خانه تمیزتر باشد زیرا همه کارهای مربوط به پخت و پز را درون آن انجام می‌دهیم، اما گاهی با مشکلاتی روبرو می‌شویم که ممکن است ما به طور مستقیم درون آن‌ها دخیل نباشیم، زرد شدن کابینت نیز یکی از این مشکلات است. ممکن است یک روز صبح وقتی از خواب بر می‌خیزیم و نور مستقیم آفتاب به کابینت‌هایم برخورد کند متوجه زرد بودن کابینت‌های سفیدمان شویم، این زردی اصلاً یک رنگ زرد خوشایند و شاداب نیست، بلکه یک زرد کدر و بیمار گونه است که به دلایل مختلف بر روی کابینت‌های سفید و جذاب ما نشسته است.

علت-زرد-شدن-کابینت-سفید

زرد شدن کابینت نئوکلاسیک ممکن است علت‌های مختلفی داشته باشد، روکش‌های نامرغوب، کهنگی، گذر زمان، چربی‌های موجود در هوا، در برخی نیز برخورد زیاد با نور خورشید و… برخی از این علت‌ها است.

چطور از زرد شدن کابینت‌ها پیشگیری کنیم؟

حال که علت زردی کابینت‌ها را متوجه شدیم راحت ‌تر می‌توانیم برای پیشگیری از این اتفاق راه حلی را به شما پیشنهاد دهیم. همانطور که در بالا نیز به آن اشاره شد یکی از علت‌های زرد شدن کابینت نور خورشید است، ما برای محافظت از کابینت‌هایمان نباید اجازه دهیم نور خورشید به طور مستقیم به کابینت‌ها بتابد، اگر درون آشپزخانه و یا اطراف و نزدیکی آن پنجره و درهایی وجود دارد که نور از آن‌ها عبور می‌کند بر روی آن‌ها پرده نصب کنید تا نور به طور مستقیم بر روی کابینت‌های شما نتابد.

 اگر علاقه به تابیدن نور زیاد درون منزلتان دارید می‌توانید پرده‌های حریر و بسیار نازک را انتخاب کنید که علاوه بر این که منزل شما را روشن نگه می‌دارد اجازه نمی‌دهد نور مستقیماً به کابینت‌های شما برخورد کند.

زرد-شدن-کابینت

یک راه دیگر برای این که نور به طور مستقیم به کابینت‌های شما برخورد نکند و باعث زرد شدن کابینت‌ها نشود این است که طراح شما چیدمان کابینت‌ها را طوری طراحی کند که در محل‌هایی که نور مستقیم خورشید وجود دارد، کابینتی نصب نباشد.

ذرات چربی نیز باعث زرد شدن کابینت‌های شما می‌شود، هیچ می دانید زمانی که بوی خوش غذاها به مشامتان می‌رسد در واقع همان ذرات چربی هستند که در هوا معلق هستند و پس از مدتی بر روی سطوح فرود می‌آیند؟ یکی از سطوحی که ذرات چربی بر روی آن‌ها فرود می‌آیند سطح سفید کابینت‌های شما است، این موضوع موجب می‌شود که چربی‌ها بر روی کابینت شما تجمع کنند و موجب زرد شدن کابینت شما شوند.

بهترین راه حل برای پیشگیری از زرد شدن کابینت که ناشی از چربی پخت غذاست، تمیز کردن مداوم سطوح است، اگر دائماً و هر چند رو یکبار سطوح کابینت را تمیز کنید دیگر زرد و یا کدر نمی‌شود.

پیشنهاد: برای دیدن جدیدترین مدل های کابینت انزو در سال 1401 بر روی لینک کلیک کنید.

چطور زردی کابینت‌ها را از بین ببریم؟

حال ممکن است که با وجود رعایت کردن نکاتی که در بالا ذکر د باز هم کابینت شما زرد شود و یا ممکن است تا کنون این نکات را ندانسته و رعایت نکردید و اکنون کابینت‌های شما زرد شده است و به دنبال راه حلی برای رفع این مشکل هستید، پ ما در اینجا راه حل‌هایی برای رفع این مشکل به شما پیشنهاد خواهیم داد. البته نا گفته نماند که زرد شدن کابینت ممکن است به دلایل دیگر نیز باشد، اما در هر صورت راه حل‌هایی که ذکر خواهیم کرد بی شک به کارتان خواهد آمد، این راه حل‌ها عبارت‌اند از:

  • آن‌ها را نظافت کنید: برای این کار می‌توانید از چند منظوره‌های مختلف، سرکه سفید و پاک کننده‌های مخصوص چوب استفاده کنید، آن‌ها را بر روی سطوح کابینت‌ها اسپری کنید و با کمک یک اسفنج نرم و یا یک دستمال با حرکات دایره‌ای آن را پاک کنید، در آخر نیز با یک حوله سطح کابینت را خشک کنید.
  • از آمونیاک استفاده کنید: برای استفاده از آمونیاک حتماً از دستکش پلاستیکی استفاده کنید، پنجره‌ها را نیز باز کنید سپس آن را بر روی یک اسفنج بریزید اسفنج را با از پایین به بالا بر روی کابینت‌ها بکشید (این کار از ریختن آمونیاک بر روی بازوی شما جلوگیری می‌کند) حالا کابینت را پاک کنید، اسفنج را بشویید و بر روی کابینت‌ها بکشید تا آمونیاک از روی سطح آن پاک شود، اکنون با یک حوله کابینت‌ها را خشک کنید.

پیشگیری-از-زرد-شدن-کابینت

  • یک دوم فنجان جوش شیرین را با یک چهارم فنجان آب مخلوط کرده، یک اسفنج مرطوب را درون خمیر به دست آمده بزنید و بر روی نقطه‌های زرد شده کابینت به آرامی بزنید و بعد از 5 دقیقه با یک دستمال مرطوب پاک کنید سپس با یک حوله آن را خشک کنبد.

سخن پایانی

استفاده از رنگ سفید درون دکوراسیون خانه بسیار رواج پیدا کرده است، یکی از مکان‌هایی که در طرحی آن از رنگ سفید استفاده می‌شود آشپزخانه و کابینت است، متأسفانه در این بین زرد شدن کابینت نیز امری رواج است، به همین خاطر نیز ما در این مقاله علت زرد شدن کابینت‌های سفید، روش‌های پیشگیری از زرد شدن آن و راه حل‌های تمیز کردن لک‌های زرد را برای شما بازگو کردیم.

همچنین اگر علاقمند به خرید کابینت انزو و نئوکلاسیک هستید می توانید برای دریافت قیمت هر متر کابینت انزو و نئوکلاسیک بر روی لینک کلیک کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

کابینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *