انواع طراحی کابینت آشپزخانه

معرفی انواع طراحی کابینت آشپزخانه

آشپزخانه قلب هر خانه است و مهم ترین قسمت آن، قطع به یقین کابینت ها هستند. کابینت ها علاوه بر ظاهر زیبا و شکیلی که دارند، باید دارای فضای کافی باشند. سبک دکور آشپزخانه تا حد زیادی به سبک کابینت های آن بستگی دارد.
کابین لند، طی پانزده سال سابقه درخشان خود، توانسته است با طراحی و تولید انواع کابینت های آشپزخانه، به مشتریان خود خدمت کند و رضایت آنان را به دست آورد.

انواع طراحی کابینت آشپزخانه براساس سبک

     1. کابینت های مدرن:

سادگی، مهم ترین ویژگی کابینت های مدرن است. در این سبک، سطوح کاملا صافی به کار رفته است. این سبک طراحی، به آشپزخانه های دارای فضای کم توصیه می شود؛ زیرا داخل آن ها فضای زیادی وجود دارد. قیمت مواد اولیه این مدل، نسبت به انواع دیگر پایین تر است و در زمان کوتاهی اجرا می شود. این نمونه یکی از انواع طراحی کابینت آشپزخانه است که در اروپا، طرفداران زیادی دارد. جنس کابینت های این سبک می تواند ام دی اف مات، های گلاس، PVC، ممبران، چوبی، رنگ های پلی استر و … باشد.

کابینت سبک مدرن

     2. کابینت های کلاسیک:

این سبک، همان سبک نما های رومی است و پر از ستون، تاج و منبت است. این سبک بر خلاف سبک مدرن که ساده بود، شلوغ است و حتی روی در ها هم حکاکی شده است. سبک کلاسیک به دلیل استفاده از چوب طبیعی، گران قیمت است؛ اما امروزه به دلیل استفاده از ممبران در آن، ارزان تر شده است و رنگ های متنوع آن طرفداران زیادی دارد. سبک کلاسیک یکی از انواع طراحی کابینت آشپزخانه است که از موادی مانند چوب، ممبران، رنگ های پلی استر و … می توان در این سبک استفاده کرد.

کابینت سبک کلاسیک

سبک کلاسیک برای آشپزخانه های کوچک توصیه نمی شود. یکی از معایب این سبک این است که برای نصب به مدت زمان زیادی نیاز دارد و مراقبت از آن باید با دقت انجام شود.

     3. کابینت های نئوکلاسیک:

کابینت نئوکلاسیک ، حد وسط کابینت های مدرن و کلاسیک است که اخیرا طرفداران خاص خودش را پیدا کرده است و نسبت به سبک های دیگر جدید تر است. با مواد مختلفی نظیر ام دی اف، پلی اورتان و … ساخته می شود و به دلیل استفاده از رنگ پولیشی قیمت بالایی دارد.

کابینت سبک نئوکلاسیک

     4. کابینت انزو:

این سبک، زیر مجموعه سبک نئوکلاسیک است با این تفاوت که پس از اجرا، روی آن ها چندین لایه رنگ و پولیش استفاده می شود تا براق و درخشان شود. در این سبک، موادی مانند چوب و ممبران به کار برده می شود. تولید آن ها شبیه به کابینت های ممبران است.

پیشنهاد: برای دیدن جدیدترین مدل های کابینت انزو در سال 1401 بر روی لینک کلیک کنید.

انواع طراحی کابینت آشپزخانه براساس جنس

     1. کابینت ام دی اف مات:

این نوع کابینت از ورق های مات ام دی اف تهیه می شود و قیمت پایینی دارد. با این وجود اگر از ورقه هایی با جنس خوب ساخته شود، ماندگاری بالایی دارد. این جنس بهتر است بلافاصله پس از کثیف شدن، تمیز شود؛ زیرا می تواند کثیفی را جذب کند. با وجود استقامت این جنس در برابر آب، بهتر است خیلی در معرض رطوبت نباشد تا طول عمرش بیش تر شود.

نمونه ای از انواع طراحی کابینت آشپزخانه بر اساس جنس

     2. کابینت های گلاس:

اصلی ترین ویژگی این جنس، درخشان بودنش است. این درخشانی سبب می شود فضای آشپزخانه بزرگ تر از حد واقعی نشان داده شود. مشکل اصلی هایگلاس ها، لک پذیری آن هاست که باید فورا تمیز شود. برای نظافت این جنس بهتر است که از یک دستمال نیمه تر استفاده شود.

کابینت سبک های گلس

     3. کابینت با روکش چوب:

چوب نماد سر زندگی است و کاربرد آن در دکوراسیون، به خانه گرما، صمیمیت و آرامش می بخشد. بیشترین چوب هایی که در کابینت استفاده می شوند، چوب درخت های افرا، گردو، بلوط و سرو هستند. این جنس جزء محبوب ترین انواع طراحی کابینت آشپزخانه هستند و در عین زیبایی، نیازمند زمان طولانی برای اجرا و هم چنین دارای قیمت بالایی هستند. ضمنا طول عمر این کابینت ها بالا است.

برای تمیز کردن کابینت های چوبی می توان از آب، مایع ظرف شویی و یا حتی سرکه سفید رقیق شده استفاده کرد تا ظاهر کابینت را از بین نبرد.

کابینت سبک چوبی

     4. کابینت ممبران:

این نوع کابینت که به وکیوم نیز معروف است، از پر طرفدار ترین انواع کابینت آشپرخانه است. قیمت این نوع کابینت نسبت به انواع دیگر پایین تر است. این نوع کابینت به آب حساسیت ندارد، سبک و دارای رنگ های متنوع است و از آن دسته از انواع طراحی کابینت آشپزخانه است که به راحتی تمیز می شود. اما روکش آن در برابر حرارت می تواند جدا شود و در برابر اجسام تیز آسیب پذیر است. این نوع کابینت باعث می شود، آشپزخانه کوچک تر نشان داده شود.

     

    5. کابینت با رنگ پولیشی:

در این جنس، محبوبیت مدل براق آن بیش تر است. برای کسانی که علاقه مند به کابینت های سلطنتی و در عین حال براق هستند، بسیار مناسب است. اساس رنگ پولیش، مواد نفتی است که رنگ مورد نظر به آن افزوده می شود.

کابینت ممبران

     6. کابینت PVC:

اگر در آشپزخانه، کابینت ها در معرض آب فراوان هستند، نوع PVC توصیه می شود؛ زیرا نسبت به آب بسیار مقاوم هستند و ماندگاری آن ها بالاست. آسیب پذیری کمی در برابر ضربه دارند و تمیز کردن آن ها آسان است. مزیتی که دارند این است که سبک اند و به راحتی قابل اجرا هستند.

     7. کابینت فلزی:

به دلیل وجود سبک های جدید، این نوع کابینت امروزه به ندرت استفاده می شود. در برابر حرارت و زنگ آهن بسیار مقاوم هستند. طول عمر زیاد، نصب آسان و قیمت پایین از ویژگی های این جنس است. از طرفی این جنس با دستمال مرطوب، به راحتی تمیز می شود.

کابینت سبک فلزی

انواع طراحی کابینت آشپزخانه براساس نوع سفارش

  • معمولی: مشتری باید فقط از بین مدل های موجود، یکی را انتخاب کند.
  • نیمه سفارشی: بعد از سفارش توسط مشتری، ساخته می شود و قیمت بالاتری دارد.
  • سفارشی: بر اساس سلیقه مشتری، در هر طرح و رنگی اجرا می شود.

سخن پایانی
شما با انواع کابینت ها و سبک و جنس آن ها آشنا شدید و حالا باید بین این همه تنوع، یکی را بر اساس سلیقه خود انتخاب کنید. تیم کابین لند، با سابقه درخشان خود در زمینه طراحی کابینت آشپزخانه و دکوراسیون منزل، آماده است تا مشتریان خود را در تصمیم گیری یاری و به آنان در انتخاب کابینت مناسب مشاوره دهد.
برای مشاهده انواع طراحی کابینت آشپزخانه و قیمت ها، به سایت کابینت لند مراجعه کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

کابینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *