تفاوت کابینت انزو و ممبران

بررسی کامل تفاوت کابینت انزو و ممبران

در ابتدا باید این نکات را از تفاوت کابینت انزو و ممبران نظر داشته باشیم که مانند دیگر انواع کابینت، در کابینت ممبران نیز از چوب طبیعی، یا حتی ممکن است از نئوپان استفاده شود. نئوپان با یک نو ورق با جنس پی وی سی یا همان ممبران روکش می کنند. آن چه که ما امروز با نام کابینت ممبران میبینیم، در حقیقت کابینت قدیمی و چوب خورده است. کابینت انزو، یکی از انواع کابینت روکشی است که قسمت داخلی آن از جنس ام دی اف می باشد. در کابینت انزو روکش بر روی آن ها پرس می شود که این روکش به شکل دلخواه می تواند باشد. در این جا لازم است این نکته را ذکر کنیم که کابینت ممبران درواقع همان وکیوم است که بین مردم با نام کابینت وکیوم نامیده می شود. حال باهم بیشتر چند تفاوت کابینت انزو و ممبران را ببینیم.

چند تفاوت کابینت انزو و ممبران به شرح زیر است

به عنوان اولین تفاوت کابینت انزو و ممبران، می توان به این نکته توجه کرد که ام دی اف مورد استفاده در کابینت انزو قطری برابر 25 میلی متر دارد اما این سایز و اندازه در کابینت ممبران حداکثر بین 16 تا 18 میلی متر است. پس نتیجه می گیریم ضخامت ورق ام دی اف در کابینت انزو از ورق ام دی اف وجود در کابینت ممبران بیشتر خواهد بود. دومین تفاوت کابینت انزو و ممبران در این نکته است که ضخامت وکیوم آن ها با هم متفاوت است. در کابینت انزو ضخامت روکش به کار برده شده بیشتر از کابینت ممبران است. سومین تفاوت کابینت انزو و ممبران، این موضوع است که در کابینت انزو درب ها توسط دستگاه سی ان سی از چهار قسمت تراشیده می شوند. مورد دیگر در تفاوت کابینت انزو و ممبران، این که همیشه کابینت انزو براق و سفید رنگ است اما در کابینت های ممبران رنگ های متنوعی وجود دارد. و آخرین تفاوت کابینت انزو و ممبران، این است که این دو کابینت چون بسیار زیاد شبیه به کابینت های چوبی هستند، انتخاب برتر و به صرفه اقتصادی و منحصر به فرد برای انتخاب شما باشند.

تفاوت کابینت ممبران و انزو

مزایای کابینت ممبران

کابینت های ممبران چون به صرفه اقتصادی هستند، بهترین و مهم ترین ویژگی و مزیت آن به حساب می آید. کابینت های ممبران چون شباهت بسیاری به کابینت چوبی دارند، برترین انتخاب به صرفه اقتصادی شماست و می تواند زیبایی به کابینت های شما دهد. یکی از مزایای دیگر کابینت های ممبران، این است که چون با استفاده از سی ان سی و روکش ساخته شده است می توان از آن روی ام دی اف نیز کار کرد. از ویژگی های دیگر کابینت های ممبران وکیوم یک دستی است که در این کابینت استفاده شده است و چون حفره ای روی سطح آن وجود ندارد این کابینت را بسیار زیبا کرده است.
از مزایا کابینت ممبران می توان این موارد را در نظر داشت:

  • دارای هر دو سبک تولید شده مدرن و کلاسیک
  • نواع بسیار زیاد
  • تنوع رنگی بسیار زیاد
  • زیبایی و لاکچری بودن این کابینت ها

معایب کابینت ممبران

طرح و نقش و طراحی آن بسیار ظریف و زیبا و بسیار پیچیده است، که یکی از معایب بزرگ آن به شمار می آید. از دیگر عیب های آن، تعمیر کردن کابینت ممبران است. روکش های پی وی سی کابینت های ممبران حساس اند و به نور خورشید ممکن است پس از گذشت زمان واکنش دهند و دچار تغییر رنگ شوند. که این نکته حائز اهمیت است که این تغییر رنگ بستگی به جنس روکش پی وی سی استفاده شده در کابینت دارد.
هنگامی که در قسمت روکش کردن کابینت های ممبران، به نکات تولید توجه نشود و با بی دقتی از چسب درجه یک استفاده نشود، دچار این اتفاق می شود که امکان دارد بعد از مدتی بین وکیوم و چوب فاصله بیفتد.

مزایا کابینت ممبران

مزایای کابینت انزو

روی درب های کابینت های انزو، طراحی ها به وسیله دستگاه سی ان سی زده می شود و این طراحی ها، موجب می شوند که زیبایی آشپزخانه چندین برابر شود. قبلا برای کابینت های هایکلاس استفاده از رنگ براق ممکن بود؛ ولی حالا در کابینت های انزو که در برخی آن ها سی ان سی شده از این رنگ ها می توان استفاده کرد. از آن جهت که در قسمت بالای درب های کابینت های انزو زون زیادی دارد خوب است از یراق فانتونی استفاده کنیم. همچنین کابینت های انزو چون درب هایی با ضخامت بیشتر دارند، استحکام و دوام زیادی دارند. نکته دیگر از مزایای کابینت های انزو این است که با توجه به رنگ براق و روشنی که دارند، در منعکس کردن نور در آشپزخانه باعث درخشش بیشتر و نیز موجب می شود فضای خانه و آشپزخانه بزرگ تر به نظر برسد. شاید برترین ویژگی کابینت های انزو این باشد که این کابینت ها در مقابل گرمای زیاد، آب مقاومت زیادی را دارند.

مزایا و معایب کابینت انزو

معایب کابینت انزو

چون که یافتن مواد کابینت های انزو، به طور دقیق باهمان طراحی و رنگ و ویژگی بسیار سخت است، از این رو تعمیر کردن این کابینت ها کار بسیار دشواری است. این نوع کابینت ها یعنی انزو به چیز های تیز بسیار حساس اند. به دلیل حک شدگی های این کابینت های انزو امکان دارد بعد از مدتی شکسته یا ترک خورده شوند.
به طور کلی تفاوت کابینت انزو و ممبران را بررسی می کنیم:
قسمت داخلی کابینت انزو از ام دی اف است و مانند کابینت های ممبران جنس آن ها روکشی است. اما یک فرقی که وجود دارد این است که در کابینت انزو نسبت به کابینت ممبران روکش ضخامت بیشتری دارد و در مقابل آب مقاوم تر است. نسبت به دیگر کابینت ها، کابینت های انزو قیمت بیشتری دارند زیرا سفید رنگ و براق و به دلیل مواد و مواد اولیه در تولید آن است. همچنین رنگ کردن کابینت های انزو باید با دستگاه های فوق پیشرفته باشد. شاید یکی از مهم ترین معایب کابینت های انزو این باشد که، در هنگام نصب نسبت به کابینت های معمولی وقت بیشتری را می گیرد. امیدواریم موارد گفته شده درباره تفاوت کابینت انزو و ممبران به شما کمک کرده باشد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دسته‌بندی نشدهکابینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *