همه چیز درباره کابینت کلاسیک رومی

یکی از مهمترین عوامل زیبایی یک آشپزخانه خوب و جذاب، وجود کابینت شیک می باشد که بیشتر از هر چیز دیگری چشمگیر است و برای زیبایی آشپزخانه شما تاثیرگذار می باشد، به همین خاطر برای این مرحله از زیباسازی آشپزخانه خود باید وقت بیشتری را صرف کنید. یکی از این مدل های کابینت که می تواند زیبایی خاصی به آشپزخانه شما بدهد مدل کابینت کلاسیک رومی می باشد. این مدل کابینت از جذاب ترین مدل های کابینت سنتی است که در بین خریداران و کسانی که به زیبایی اهمیت زیادی می دهند طرفداران زیادی دارد، علت نامیده شدن این نوع کابینت به کابینت رومی این است که در زمان قدیم رومی ها به تزیین غذاها و ستونهای خود اهمیت خاصی می دادند از این رو به خاطر رنگ خاص این کابینت ها و طرح های آن به این اسم نامیده شده است.

کابینت های رومی

کابینت های رومی دارای طرح های منحصر به فرد و بسیار شیک و باکلاسی می باشند، از این رو برای آشپزخانه هایی با سبک های کلاسیک مورد استفاده قرار می‌گیرند. با وجود این نوع کابینت ها در آشپزخانه فضای آشپزخانه بسیار زیبا و جذاب می شود. این نوع کابینت ها دارای طرح های زیبایی می باشند و قالب شکل دستگیره های آنها به صورت سلطنتی است که این نوع دستگیره ها شکل خاص و با شکوهی به کابینت‌های شما می دهند. افرادی که به کار آشپزخانه کلاسیک علاقه زیادی دارند انتخاب این نوع کابینت برای آنها انتخابی بسیار خوب و جذاب خواهد بود.

انواع مدل های کابینت کلاسیک رومی

کابینت های امروزی انواع مختلفی دارند و دارای طرح های زیادی می باشند. کابینت های رومی از انواع طرح های کلاسیک کابینت آشپزخانه به شمار می روند. امروزه کابینت های آشپزخانه در طرح های مدرن و کلاسیک می باشند. شما می توانید با توجه به سلیقه و سبک آشپزخانه خود مدل کابینت خود را انتخاب نمایید.

کابینت های رومی

انتخاب اسم این نوع کابینت همانطور که گفتیم برگرفته از قصرهای روم باستان می باشد، که دارای رنگ هایی درخشان و زیبا هستند. بهترین و مناسب ترین رنگ ها برای حس سلطنتی در این نوع کابینت ها استفاده از رنگ هایی مانند طوسی، کرم و مشکی می باشد. همچنین  رنگ های سفید را می توان در کابینت های لوکس رومی استفاده کرد. بیشتر مشتریان و کسانی که خواهان کابینت لوکس می باشند، تمایل زیادی دارند که از کابینت هایی با رنگ های سفید استفاده نمایند. این مدل کابینت ها با این رنگ حس نشاط و پاکیزگی را به آشپزخانه شما می دهد. همچنین اگر از چوب برای ساخت این نوع کابینت ها استفاده شود می توان آن را به رنگ طبیعی چوب گذاشت و آن را نیز رنگ نکرد.

پیشنهاد: برای دیدن جدیدترین مدل های کابینت انزو در سال 1401 بر روی لینک کلیک کنید.

نکاتی برای نگهداری از کابینت های کلاسیک رومی

امروزه بیشتر برای ساخت این نوع کابینت ها از چوب استفاده می شود. همانطور که می دانید چوب در مقابل آب مقاومت خیلی کمی دارد و رطوبت عاملی برای از بین بردن چوب می باشد، پس باید مواظب باشیم که حتی الامکان از رسیدن آب و رطوبت به این نوع کابینت ها جلوگیری شود. در غیر این صورت کابینت شما با رسیدن رطوبت به آن خیلی زود از بین خواهد رفت و همچنین باید حواسمان باشد که از تماس وسایل داغ  به این کابینت جلوگیری نماییم.

نکاتی برای نگهداری از کابینت های کلاسیک رومی

قیمت کابینت کلاسیک رومی

همانطور که گفتیم برای ساخت کابینت رومی از متریال چوب استفاده می شود و استفاده از نوع چوب بر قیمت این نوع کابینت تاثیر بسزایی دارد همچنین استفاده از ابزارآلات با کیفیت که در کابینت شما استفاده می‌شود، عوامل دیگری برای قیمت این نوع کابینت می باشد. طراحی و اجرای این نوع کابینت خیلی طراحی پرکاری می‌باشد، زیرا در ساخت این کابینت ابزار به کار رفته است. اجرای آن خیلی زمان بر می باشد که خود این پرکار بودن و صرف زیاد زمان، علت دیگری برای قیمت این نوع کابینت می باشد.

قیمت کابینت کلاسیک رومی

تفاوت کابینت کلاسیک رومی با کابینت نئوکلاسیک

  1.  در کابینت های کلاسیک رومی معمولا از رنگ های روشن یا بژ استفاده می شود. رنگ های مورد استفاده در ساخت این کابینت ها معمولاً سفید، کرم، خاکستری، نقره ای و یا مرواریدی می باشند. در اکثر کابینت های رومی از رنگ های ملایم و نرم استفاده می‌شود که برخلاف آن در کابینت های نئوکلاسیک بیشتر از رنگ‌های تند مورد استفاده قرار می گیرد.
  2.  کابینت های نئوکلاسیک معمولاً دارای طرح های ساده ای می باشد، در صورتی که در کابینت های کلاسیک رومی از نقش هایی با طرح های زیاد، تزئینات با حکاکی های فراوان و متنوع استفاده می‌شود.
  3. تفاوت دیگر این نوع کابینت ها در قیمت آن ها می باشد، چون برای ساخت کابینت کلاسیک رومی باید از طرح های کلاسیک روی چوب طبیعی استفاده شود به همین دلیل قیمت کابینت کلاسیک رومی از قیمت نئوکلاسیک بیشتر می باشد.

تفاوت کابینت نئوکلاسیک و رومی

مزایا و معایب کابینت های کلاسیک رومی

معایب این نوع کابینت

1- اگر از رنگ های مرغوب در این نوع کابینت ها استفاده نشود، ممکن است رنگ آنها کدر و یا لب پر شود، برای این که مشکلی از این لحاظ پیدا نکنید بهترین راه این است که از مراکز معتبر جنس خود را خریداری نمایید.

2- این نوع کابینت ها نسبت به اشیای تیز و برنده بسیار آسیب پذیر می باشند.

3- این نوع کابینت به خاطر استفاده شدن چوب در ساخت آن نسبت به رطوبت حساس و آسیب پذیر می باشد.

مزایا و معایب کابینت رومی

مزایای این نوع کابینت

1- از مدل های لاکچری و جذاب به شمار می روند، که برای ساخت آن از متریال چوب استفاده می شود.

2- این نوع کابینت از دوام و مقاومت و طول عمر بالایی برخوردار است.

3- بر روی درهای این نوع کابینت امکان حکاکی طرح های مورد نظر شما وجود دارد.

سخن آخر

مجموعه تولید کننده کابینت لند، دارای سابقه درخشان بیشتر از ۱۵ سال است و پایبندی به اصول اخلاقی از مهم‌ترین خصوصیات آن می باشد. کابینت لند همواره توانسته جوابگوی مشتریان خود در طراحی و اجرای نیازهای آنان باشد و محصولات خود را با کیفیت بالایی به دست مشتریان برساند.  مشتریان عزیز شما میتوانید با مراجعه به سایت کابینت لند از انواع مختلف کابینت های ما دیدن نمایید و طرح های مورد علاقه خود را انتخاب کرده و سفارش دهید. در این مجموعه ما کابینت هایی از قبیل کابینت انزو، کابینت های پولیشی، کابینت های کلاسیک رومی و کابینت نئوکلاسیک و نمونه های زیاد دیگری را برای شما عرضه می نماییم.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

کابینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *